Genel SEO

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?

SEO Uyumlu İçerik Ne Demektir?

İnternet artık hayatımızın mühim bir gerçeğidir. Bu gerçek, sosyal, kültürel, ticari ve ekonomik alışkanlıklarımızı değiştiren yeni deneyimler sunarken, bununla beraber yeni iş kavramları yaratmaktadır. Bu kavramlardan biri de SEO ahenkli içerik üretimidir.

İnternette üretilen bir içerik, arama motoru suni zekası tarafınca kontrolden geçirilmektedir. Bu suni zeka o içeriği, mevzu ile alakalı aramalarda belli bir sırlamaya yerleştirir. Bu sıralamalarda geçerli kurallardan en önemlisi içeriğinizin SEO ahenkli olmasıdır. Çünkü SEO açılımından da anlaşılacağı üzere, içeriğin arama motorlarına optimize edilmesi demektir.

Web sitelerinin üst sıralara yerleşmesi için SEO kurallarına riayet eden içerikler üretilmesi gerekmektedir. Çünkü internet sitenizin değeri, arama motorlarında ki sıralamadan ibarettir.

Bu öneminden dolayı, son yıllarda SEO ahenkli içerik mevzusu devamlı karşımıza çıkmaktadır. Peki, nelerdir bu SEO ahenkli içerik, iyi mi yazılır, nelere dikkat edilmelidir, mevzularını bu yazımızda cevaplayacağız.

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?

İçeriğinizin arama motorlarında üst sırada yer alması ve daha oldukça trafiğe haiz olmak istiyorsanız dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan birtakım SEO kuralları geçerlidir.

“Kurallar” kısmını bilhassa vurgulamak gerekiyor, bu sebeple SEO ahenkli içerik, ancak trafik kurmak ve içinde ne olduğu okuyucuyu ulaştırmak demek değildir. SEO bununla beraber okuyucuya bir şeyler katan içeriktir. Okuyucuya bir şey katmayan şişirilmiş içerikler uzun solukta sitenize bir yararı dokunmayacaktır. Çünkü okuyucu harcamış olduğu vakte değen bir tecrübe bekler. Okuyucu deneyimini esas alan doğru bir SEO için uygulanması gerekenler şunlardır;

Zengin İçerik

Zengin içerik özetle; yazdığınız makalenin, mevzu ile ilişkisidir. Konudan kopuk, birbiriyle ilgisiz, okuyucunun kafasını karıştıran paragraflar olmamalıdır. Yazınızın, mevzuya bağlı kalan bir akışı olmalıdır.

Bu içinde ne olduğu zenginleştirmek için resim, fotoğraf, video ekleyebilir, öteki içeriklerinizle ilişkilendirebilirsiniz. Bu halde zenginleştirilmiş bir içerik için minimum 300-400 kelime kullanmalısınız. 1000-1500 kelime daha bereketli bir içerik demektir. Ama bu kelime sayısını tamamlamak için, birbirini yine eden, kopuk paragraflara girmemelisiniz.

İçerik başlıklarının anahtar kelime ile başlamasına itina gösterip, 6 kelimeyi geçmemesine dikkat edilmelidir.

Anahtar Kelime

İçeriği yukardaki kalitede hazırladıktan sonrasında mühim öteki bir husus, anahtar kelime ve anahtar kelime yoğunluğudur. Çünkü anahtar kelime yoğunluğu arama motoru sırlamasına direkt tesir eden bir elemandır. İdeal anahtar kelime yoğunluğu için %5-6 payı verilse de, her anahtar kelime için değerler değişmektedir.

Anahtar kelimenin rekabet düzeyi değişim gösterdiği için, hangi yüzdelikte kullanacağınız da değişmektedir. Yüksek rekabetli anahtar kelimelerde daha dikkatli olunmalıdır. Savurganca kullanılmış yüksek rekabetli anahtar kelimeler sizin filtreye takılmanıza yol açacaktır. Bundan dolayı rekabeti yüksek anahtar kelimelerde oranın %2-3 olması idealdir.

İçeriğin Özgünlüğü ve Fiziki görüntüsü

Özgün içerikten kasıt, içeriğinizin kopya içermemesi ve makalenin ilk kaynağının siz olmanızdır. Kuşkusuz birtakım cümle yapıları başka kaynaklarla istemeden benzerlikler oluşturabilir. Bunun için olası çok uzun yazılar ile özgünlüğü yakalamanız gerekmektedir.

Sadece özgünlük ehil mi? Tabi ki hayır. İmla hataları ve cümle bozuklukları ile oluşmuş bir makalenin emsalsiz olmasının bir kıymeti de kalmayacaktır. Bu da SEO’yu etkileyen bir unsurdur. Çünkü okuyucu, akıcı ve emsalsiz bulmadığı içerik ile vakit harcamaz. Sitenizde harcanan dönemin SEO üstünde büyük tesiri bulunmaktadır.

Zaman transfer konusunu belirleyen öteki bir müessir içeriğin fizyolojik görüntüsüdür. İnsanlar içeriğinizi görmüş olduğu ilk 10 saniyede bir yargıya varır. İlk izlenimin iyi olması oldukça önemlidir. Bunun için kategorinize ve yazı görüntüsüne oldukça ehemmiyet göstermelisiniz.

Seçtiğiniz makale tipi, makale boyutu, içeriğin uzunluğu, görsel alanlar ile oluşturduğunuz fizyolojik görünüm, okuyucunun sitenizde geçireceği süreyi belirlemektedir.

Rakip Analizi

İnternet sunmuş olduğu imkanlar bakımından potansiyeli yüksek, fakat bir çok da rakibin bolca olduğu bir ortamdır. Kullanıcılar açısından pek göze çarpmasa da, arama motorları listesinde oldukça büyük bir rekabet dönmektedir.

SEO emek vermesi yürütürken de bir adım önde olmak için tertipli ve kapsamlı rekabet analizi yapmak oldukca önemlidir. Rakip analizi için kullanabileceğiniz birçok vasıta bulunmaktadır. İnternette bulabileceğiniz bu araçlar, rakiplerinize yönelik yüksek oranda verileri işleyip, hususi analizler oluşturmanızı sağlamaktadırlar. Bu araçlarla rakip analizini şu başlıklarda yapabilirsiniz.

  • Trafik analizi (Traffic Analysis)
  • Organik trafik araştırması (Organic Research)
  • Anahtar kelime raporu (Keyword Gap)
  • Etki alanına bakış (Domain Overview)
  • Backlink konum raporu (Backlink Gap)
  • Reklam analizi (Advertising Research)
  • Link çözümleme (Backlink Analytics)
  • Görüntülü reklamcılık analizi ( Display Advertising)
  • Marka izlemesi(Brand Monitoring)
  • Hedef mevzu analizleri ( Topic Research)
  • Ürün listeleme reklamlar (PLA, Produc listing Ads )
  • Sosyal medya gönderileri takibi (Post Tracking)
  • Sosyal medya analizi (Social Media Tracker)

Bu başlıklarda, rakibinizi daha iyi tanıyıp, içeriklerini çözümleme ederek karşılaştırmalar yapabilir, SEO yapısını inceleyerek, toplumsal medya entegrasyonunu görebilirsiniz. Bu analizler sonucu, rakiplerinize dönük kati fikirleriniz kaynaklanır ve geliştirmeniz ihtiyaç duyulan alanları daha iyi görürsünüz.

Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır?

Arama pazarlaması alanındaki en yüksek dönüşümlü aktivite anahtar kelimedir. İyi belirlenmiş anahtar kelime sitenizin arama sıralamasındaki yerini belirler. Hizmet verdiğiniz alanın anahtar kelime talebini araştırarak, müşteriniz hakkındaki malumat edinebilirsiniz. Aynı zamanda SEO ile hedeflenecek terimleri ve cümleleri öğrenmiş olursunuz. Çünkü site trafiğini arttırmak kadar, doğru ziyaretçiyi de çekmek önemlidir. Anahtar kelime o doğru ziyaretçidir.

Anahtar kelime analizi ile, istek değişikliklerini ön görebilir, değişen piyasa koşullarına adapte olabilir ve tüketici ihtiyacına dönük hizmet üretebilirsiniz.

Anahtar kelime kıymetini belirlemek için birtakım sorular sormanız gerekmektedir.

Bunlar kısaca;

  • Seçtiğim anahtar kelime, ürettiğim içerikle ilişkili mi?
  • Kullanıcı, belirlediğiniz anahtar kelime ile sitenize geldiğinde, aradığını bulabilir mi?
  • Bulduğundan sevinçli olur mu?
  • Anahtar kelime ile oluşturduğunuz trafik finansal hedeflerinize hizmet ediyor mu?

Bu soruların cevabı doğru anahtar kelimeleri seçmenize destek olacaktır.

Günümüzde anahtar kelime analizi için ücretli yada parasız birçok SEO anahtar kelime çözümleme aracı bulunmaktadır. Bu araçlar SEO çalışmanızda ayrım yaratmanızı sağlayacak anahtar kelime analizi desteklerler.

Anahtar kelime analizi için planlayıcı araçlardan bazıları şunlardır;

Google Keyword Planner

https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/

Google’da gerçekleştirilen aramaların sonuçları hakkında kapsamlı bilgi vermektedir. Adwords üzerinden reklam verme ya da anahtar kelime planlamalarından önce bu aracı kullanmanız çok işinize yarayacaktır.

Bu sayede SEO enerjinizi doğru ve yüksek kalitede anahtar kelimelere ayırmış olursunuz.

Bu araç ile ülke, şehir ismi yazarak bölgesel sonuçlar elde edebilirsiniz. Bu sonuçlar ile anahtar kelimenin aranma hacmi, rekabet düzeyi ve maliyetini görebilirsiniz.

https://ahrefs.com/tr/

Birçok kategoride farklı analizler sunarak, SEO ihtiyacınızı karşılayan araçlardan biridir. Bir web sitesinin aldığı ilkleri, link çıkışlarını SEO’ya dair yapılan işlemleri gösteren bir analiz aracıdır.

Bu araç ile tüm backlinklerinize göz atabilir, backlinklerin zararlı olup olmadığını anlayabilir ve anahtar kelimenin rekabet oranını görebilirsiniz. Bunların yanı sıra internet sitenizin tüm dış sorgularını da yapabilirsiniz.

Birçok özelliğe sahip Ahrefs, anahtar kelime odaklı SEO araçları arasında en kullanışlı olanlardan biridir.

 

https://neilpatel.com/ubersuggest/

Belirlediğiniz anahtar kelimeyi, seçtiğiniz dil özelliklerine göre arayarak sizlere sayısız sonuçlar üretir.

Bu sonuçlar ile;

  • Tıklama başı maliyet
  • Anahtar kelimenin aylık aranma hacmi
  • Ücretli arama verileri
  • Anahtar kelime önerileri
  • SERP’te sitelerin durumu, sosyal medya paylaşımları ve backlink bilgileri
  • En iyi açılış sayfaları

Daha birçok sonuç ile anahtar kelime trafiğini sitenize çekebilir ve SEO unsurlarını analiz edebilirsiniz.

Doğru anahtar kelime analizi SEO’nun başlangıç noktasıdır. Yukardakilerin yanı sıra Semrush, Search Metrics, Keyword Finder gibi anahtar kelime analizi yapabileceğiniz birçok araç bulunmaktadır.

Web sitelerinin ilk sıralarda yer alması ve ziyaretçi aramalarında çıkması biraz zaman alan bir iştir. Anahtar kelime analizi ile eriştiğiniz veriler, bu zamanı oldukça kısaltacaktır.

Bu araçlar öncelik sıralamanızı iyileştirmeniz için gerekli verilere ulaşmanızı sağlar. Aynı zamanda organik sıralamada yer almak ve rekabet için size büyük veri avantajları sunar. Bu avantajları kullanarak, tıklanma sayınızı arttırıp reklam gelirinizi büyütebilirsiniz.

Kapanış

Yukarda belirttiğimiz SEO kuralları ve araçlarını uygulama disiplininiz, sizin internet dünyasındaki varlığınızı belirlemektedir.

Bu SEO disiplininden taviz vermeden, arama motorlarının sürekli güncellenen ve değişiklik gösteren kriterlerine uyum sağlamak gerekmektedir.

SEO çalışmasını bir bütün ele almak gerekmektedir. Ne tek başına özgün içerik yazmak, ne anahtar kelime ve rakip analizi yapmak bir anlam ifade etmeyecektir. SEO’nun doğru uygulanması demek; yukarda saydığımız başlıkların hepsini bir ahenk içinde yürütmek demektir.

Bu ahenk sizin arama motorlarında hak ettiğiniz yeri almanızı, markalaşmanızı hızlandırıp, sitenize trafik çekmenizi sağladığı gibi, yatırım getirinizi yükseltip, kullanıcı psikolojisi ve davranışına dair fikir sahibi olmanıza yol açar.

Author

admin

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Merhaba!

Lütfen sesli mesajınızda isteğinizi bize bildirin..
Kaydet, Dinle, Gönder!

Mikrofonunuza erişime izin verin

Sayfanın sol üst köşesinde ses kaydınızı alabilmemiz için erişime izin ver butonuna tıklamanız gerekmektedir..

Mikrofon hatası tespit edildi.

Lütfen kablo bağlantınızı veya sisteminizi kontrol edin.

Şimdi konuşun

00:00

Canvas not available.

Kaydı Sıfırla

Yeni bir kayıt başlatmak istediğinizden emin misiniz? Mevcut kaydınız silinecek.

Oops, something went wrong

Error occurred during uploading your audio. Please click the Retry button to try again.

Kaydınızı gönderin

Teşekkür ederim. Kaydınız bana ulaştı en kısa sürede döneceğim.