Dijital Pazarlama

İnstagram’da nasıl Reklam verebilirim?

Sosyal medyada küçük bir marka olarak herhangi bir şey yayınladığınız zaman sanki kendinizi boşlukta konuşuyormuş gibi hissedersiniz. Çoğu zaman insanlar sizin paylaşımlarınıza cevap vermeyeceklerdir. Her zaman beğenme, yorum, retweet olmayacaktır.

Instagram için ise durum biraz daha farklı diyebilirim. Kitleniz ne kadar ufak olursa olsun yayınlarınız büyük ihtimalle en az birkaç beğeni ya da yorum alır. Özellikle de alakalı hashtag kullanmanız halinde şansınızı yükseltmiş olursunuz. Instagram günlük 500 milyonluk aktif kullanıcı sayısıyla cazip bir pazarlama kanalıdır.

Instagram, Facebook’tan on kat daha iyi performans gösterme becerisine sahiptir. Ancak buna rağmen Instagram’da neden bu kadar fazla markanın bulunmadığını merak ediyor olabilirsiniz. Bunun için geçerli bazı nedenler vardır. Özellikle istenilen etkileşim anlamında bütün seçenekleri kullanmanızın mümkün olmaması en önemli faktördür. Facebook bu anlamda çok daha cömerttir. Facebook reklam rehberi ile daha fazlasını öğrenebilirsiniz.

Instagram Reklamcılığına Başlangıç

Instagram’da pazarlama ile ilgili en büyük sorun Instagram’da sizi takip eden kişileri sitenize geri getirmektir. Organik yayınların Instagram başlığına tıklanabilir bağlantılar koyamayacağınız için markaların takipçileri biyografilerindeki bağlantıya yönlendirmeleri ve yeni bir şeyler paylaşıldıkça bu bağlantıyı yenilemeleri gereklidir.

Bu ideal olmasa bile Instagram hala çoğu şirket için etkili bir trafik ve satış kaynağı durumundadır. Aslında Instagram’ın aşağı yukarı birçok pazarlama çalışmasında etkin olduğunu görmek çok zor değildir. Çünkü Instagram’da reklam vermeniz halinde yayınlarınızda sitenize ait bir bağlantı kullanma şansına sahip olursunuz.

 

Daha önce Instagram’da reklam vermek istiyorsanız sponsorlu gönderiler kullanıyordunuz. Bu iş, Instagram influencer’ları ile yüz yüze görüşmeyi ve markanızın hesabınızda tanıtımını gerektiriyor. Bu, Instagram reklam trafiğini ve satışlarını artırmanın en etkili yollarından biri olsa da, yine de bazı sınırlamaları vardır:
Genellikle
çok pahalıdır.
Hizmet sağlanmazsa sorumlu değiliz.
Sınırlı
bir kitleye ulaşın.
Sponsorlu
gönderiler Instagram reklamlarında görünmeye devam edecek.
Başkalarından yardım alabilirsiniz. Ürünlerinizi tanıtın.
Sosyal
kanıtlar elde edebilir, işinize yeni faktörler ekleyebilir ve başkalarının önerilerini dinleyerek satın alma potansiyeli kazanabilirsiniz.Sponsorlu gönderiler, özellikle ürün satıyorsanız, bu olguyu çözmenin iyi bir yoludur. İzinleri kullanmanın tek yolu bu değildir. Instagram, kullanıcı farkındalığını artırmak ve fenomenler ve markalar için daha fazla Instagram reklam fırsatı sağlamak için 2017’de ücretli iş ortağı programını başlattı. Sponsorlu gönderilerden daha fazla bilgi ve rapor sağlayın.

Instagram Reklam Türleri

Artık herkes Instagram reklamları oluşturmak için Facebook’un self servis yöntemini kullanabilir. Bununla birlikte, reklamlarınız, reklamların nasıl görüntülendiği ve izleyiciler üzerinde tam kontrole sahipsiniz. Sponsorlu gönderiler ve ücretli üyelerin aksine, reklamlarınız doğrudan hesabınızdan yayınlanacaktır. Instagram‘da bu reklamcılık yönteminin güçlü raporlar, hedef kitle hedefleme ve ölçeklenebilirlik gibi belirli avantajları vardır. Aslında Instagram’da reklam vermeye başlamadan önce reklam türlerini anlamanız gerekir.

1. Fotoğraf Reklamları

Resim reklamlar, basit yatay veya kare fotoğraflardır. Görsel görüntü gereksinimleri açısından, en basit çözümle karakterize edilirler. Çünkü sadece bir resme ihtiyacınız var. Kullanıcıları ürün sayfalarına yönlendirecek reklamlar oluşturmak için fotoğrafları kullanabilirsiniz.

2. Video Reklamlar

Instagram videoları 15 saniye uzunluğundadır, ancak zamanla iptal edilir. Video artık 60 saniye uzunluğunda olabilir. Video yatay veya kare olarak da kaydedilebilir. Örneğin Instagram, yeni abonelik sözleşmelerini tanıtmak için video reklam formatlarını da kullanabilir.

3. Dönen Reklamlar

Instagram dönen reklamlar, kullanıcıların görüntüleyebileceği 2 ila 10 resim ve / veya video içerebilir. Bu reklam biçimini özellikle ürün grubunuzu vurgulamak için kullanabilirsiniz. Instagram’da dönüşümlü reklamlar genellikle bu tür amaçlar için etkili bir şekilde kullanılabilir.

4. Slayt Gösterisi Reklamları

Slaytlar, özel bir feed’de videolar olarak görünmeleri açısından video reklamlara benzer. Ancak bu reklamlar, bir slayt gösterisinde video olarak oynatılan bir dizi hareketsiz görüntüden gelir. Akan görüntülü reklamlara metin ve ses ekleyebilirsiniz.

5. Hikaye Reklamları

Instagram’daki hikaye reklamları, işletmelerin platformda kullanabileceği en önemli reklam türlerinden biridir. Instagram hikayeleri, kullanıcıların ve markaların otomatik olarak silinen fotoğrafları ve videoları paylaşmalarına izin vermeleri açısından Snapchat’e çok benzer. Markalar ayrıca Instagram’da fotoğraf veya video içerikli hikayeler yayınlamayı da seçebilirler.

Instagram Reklam Kampanyaları Hedefleri

Instagram’da reklam verirken, çeşitli kampanya hedefleri arasından seçim yapabilirsiniz. Bunlar, listeden seçtiğiniz Instagram reklam kampanyasının potansiyel hedefleridir. Bu seçenek göz ardı edilmemelidir. Bu, Instagram reklamlarınızın nasıl optimize edildiğini ve nasıl ödeme yapacağınızı etkileyecektir. Örneğin, yayınlamak istediğiniz videoyu izlemek istiyorsanız. Bir bağlantıyı kaç kişinin takip ettiğini izlemek sizin için sorun değil. İnsanların ürününüzü satın almasını istiyorsanız, bir video izlemenin değerini kovalamak istemezsiniz. Bunu akılda tutarak, hedef seçimi çok önemlidir.

1. Marka Bilinirliği

Instagram’da reklam verirken bir şirketin, ürünün, uygulamanın veya hizmetin dikkatini çekmek istiyorsanız bu hedefi kullanabilirsiniz. Daha önce bilgi olarak adlandırılan hedef, bu hedeften daha düşüktür. Marka bilinirliği hedefleri arasında fotoğraf reklamları, video reklamları, reklam döngüleri, slayt gösterileri ve hikaye reklamları yer alır.

2. Erişim

Hedefler belirleyerek şirket, ürün, uygulama veya hizmet hakkındaki farkındalığınızı arttırabilirsiniz. Önceden yerel bilgi olarak adlandırılan kapsam ve sıklık hedefi, artık bu hedeften daha düşüktür. Ziyaret hedefi her tür Instagram reklamıyla uyumludur. Access her tür instagram reklamıyla uyumludur. Marka bilinirliği, reklamınızı veya markanızı hatırlama olasılığı daha yüksek olan kullanıcıları hedeflemek için önemlidir. İkisi arasındaki farkı anlamalısın.

3. Trafik

Web sitenize ziyaretçi çekmek için trafik hedeflemeyi kullanabilirsiniz. Bir mobil uygulamanız varsa, bu uygulama ile etkileşim derecesini artırmak için de etkilidir. Hedef yer (önceden “site tıklamaları” olarak adlandırılıyordu) artık trafik bölümünün altında .Bu kitle segmentini, hedef kitlenize yönelik teklifler oluşturmak için de kullanabilirsiniz. Instagram reklam türleri tarafından desteklenir. Örneğin, markanız birden çok paketlenmiş ürün satan bir mağazaysa, kullanıcıları çevrimiçi işletmenize yönlendirmek için resim reklamları kullanmayı düşünün.

4. Uygulama Yüklemeleri

Kullanıcıların uygulamanızı indirmesini sağlamaya çalışan bir marka olmanız durumunda uygulama yüklemeleri sizin için ideal bir hedef olacaktır. Uygulama yükleme hedefiyle herhangi bir ınstagram reklam türünü kullanabilirsiniz. Mobil uygulamayı indirmek için kullanıcıları doğrudan ilgili uygulama mağazasına yönlendirebilirsiniz.

5. Etkileşim

Etkileşim, teklifleri tanıtmak için kullanabileceğiniz başka bir hedeftir.İnstagram hesabınızı ve yayınlarınızı tanıtmak da etkilidir. Fotoğraf reklamları, video reklamlar ve slayt gösterisi reklamlar etkileşim hedefi tarafından desteklenen reklam türleridir.

6. Video Görüntüleme

Bir video reklam, dönen reklam, slayt gösterisi reklamı veya hikaye reklamı yayınlayacak olursanız videoyu tanıtmak için video görüntüleme hedefini kullanabilirsiniz. Bu, markanız ve ürünleriniz için bilinirliği artırmak için etkili bir hedeftir.

7. Potansiyel Müşteri Yaratma

Potansiyel müşteri yaratma hedefi olan Instagram reklamları, kullanıcılardan e-posta adresleri gibi bilgi toplamak için mükemmeldir. Böylece ileride onlara pazarlama yapabilme fırsatı elde edersiniz. Bu hedef tüm Instagram reklam türlerini destekler.

8. Dönüşümler

Dönüşümler hedefi, satışları artırmak isteyen e-ticaret işletmeleri için mükemmel bir seçimdir. Daha önce site dönüşümleri ve dinamik reklamlar olarak adlandırılan hedeflerin her ikisi de mevcut dönüşümler hedefinin altındadır. Uygulamanızda belirli bir işlemi tamamlayan kullanıcılar için optimize etmek istiyorsanız hedef olarak dönüşümleri kullanabilirsiniz.

Author

admin

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Merhaba!

Lütfen sesli mesajınızda isteğinizi bize bildirin..
Kaydet, Dinle, Gönder!

Mikrofonunuza erişime izin verin

Sayfanın sol üst köşesinde ses kaydınızı alabilmemiz için erişime izin ver butonuna tıklamanız gerekmektedir..

Mikrofon hatası tespit edildi.

Lütfen kablo bağlantınızı veya sisteminizi kontrol edin.

Şimdi konuşun

00:00

Canvas not available.

Kaydı Sıfırla

Yeni bir kayıt başlatmak istediğinizden emin misiniz? Mevcut kaydınız silinecek.

Oops, something went wrong

Error occurred during uploading your audio. Please click the Retry button to try again.

Kaydınızı gönderin

Teşekkür ederim. Kaydınız bana ulaştı en kısa sürede döneceğim.