Genel SEO

İçerik Pazarlamasında Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

İçerik pazarlaması, en temel anlamı ile belirlenen hedef kitleyi etkilemek ve harekete dercetmek için devamlı içerik girişi elde eden yaklaşımın adıdır. Özellikle kar edilebilir alanlar için devamlı olarak sağlanan içerik girişleri uzun ve kısa vadede potansiyel alan kişi olarak geri dönüş yapar. Kurgulanan içerik marketing yöntemini faal kılan mühim nokta ise doğru içeriğin ve stratejinin belirlenmesidir. Burada ihtiyacınız olan şey anahtar kelime olarak kendini göstermeye başlar.

🌟 İçerik Pazarlamasında İlk Adım Nedir?

İçerik pazarlamasının amacına yetişmesi için en önce müsait anahtar kelimeyi belirlemek gerekir. SEO ahenkli içerik stratejisini tercih ederek ziyaretçilerinizi potansiyel müşteriler haline getirebilirsiniz. SEO alanında yapmış olduğunuz emek harcamalar içerik pazarlamasına müspet ve negatif katkılar olarak geri dönüş sağlar. Etkin ve amacına müsait bir SEO emek vermesi yapılmadığında bu vaziyet içerik pazarlamasını direkt etkiler. İçerik pazarlaması yaparken anahtar kelime analizi için vakit ve bütçe ayırarak işe başlayabilirsiniz. Üretilen içeriğe gore müsait anahtar kelimeyi bulmak ve çözümleme etmek gerekir. Seçtiğiniz içerikle alakalı internette meydana getirilen inceleme yöntemleri doğru anahtar kelimeyi bulmanız için bir ipucu verir. İçerik pazarlamasında arasında bulunduğunuz sektörü iyi tanımak anahtar kelime analizi açısından büyük ehemmiyet taşır. Sektörün arasında olduğunuzda içerik üreteceğiniz alanla alakalı faal geri dönüşler elde eden anahtar kelimeyi daha kolayca bulabilirsiniz. Sektöre hakim olmadığınızda ise size geri dönüş sağlayacak bir anahtar kelimeyi gözden kaçırabilirsiniz. İçerik pazarlaması için anahtar kelime kura çekmek kadar hedef kesime uygunluk da önemlidir. Bu bağlamda anahtar kelime analizi yaparken hedef kitle benzer biçimde düşünmeniz ehemmiyet arz eder.

🧰 Anahtar Kelime Araştırması İçin Hangi Araçlar Kullanılabilir?

İlk aşamada kelime analizi için Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcı aracından faydalanabilirsiniz. Ancak burada dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan birtakım noktalar var. Google Ads ancak benzer aramaları size sunmuş olduğu için anahtar kelime seçiminiz birazcık sığ kalabilir.

Anahtar Kelime Bulma Araçları:

İçerik pazarlamasında klasik anahtar kelime tayin şekilleri dönüşüm hedeflerinize ulaşmada gecikmeye niçin olabilir. Bunun yerine rakip analizli anahtar kelime seçimlerine yönelebilirsiniz. Rakip siteler üstünden çözümleme yapmak doğru anahtar kelimeleri bulmanızı bir kat daha kolaylaştırabilir. İçerik pazarlaması için anahtar kelime belirlerken çoğun tek bir kelimeden oluşan seçenekler tercih edilir. Ancak faal bir içerik girişi sağlamak için tek kelimeden oluşan seçenekler yerine uzun kuyruklu olanlara yönelmenizde yarar var. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerde daha azca rekabet olduğu için ötürü kullanıcı özellikli arama yapılmasına imkan sağlar. SEO ahenkli içerikler ve içerik pazarlaması birbirini doyuran temeller üstüne kuruludur. Bu nedenle doğru anahtar kelime analizi yaparak beklediğiniz etkiyi yakalayabilir ve içerik pazarlamasını amacına müsait hale getirebilirsiniz.

📝 Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

Doğru anahtar kelimeyi bulmanız için izleyebileceğiniz birden değişik metot var. Bu strateji uygulayarak anahtar kelime analizini daha faal ve rahat hale getirebilirsiniz. İçerik pazarlaması yapacağınız sektöre ilişik müessir geri dönüşler almak için müsait stratejiyi belirleyerek ilk adımı atabilirsiniz.

1️⃣. Hedef Kitlenizi Belirleyin

Hedef kitlenize karar vermeden karşınıza çıkan bütün anahtar kelimeleri dikkate almak aslolan amaçtan uzaklaşmanıza niçin olabilir. Hedef kitlenizle alakalı bilgileri belirleyerek duruma müsait analizler yapabilirsiniz. Netlik sağladığınızda müsait anahtar kelimeyi daha kısa müddette belirleyebilir ve içerik pazarlaması ile birleştirebilirsiniz.

2️⃣. Hedef Kitleye İlişkin Verileri Analiz Edin

Ziyaretçilerin dijitalde bıraktığı ayak izleri yardımıyla işaretleri doğru okuyabilirsiniz. İçerik pazarlaması yapılacak siteye ve sektöre ilişik birçok veriyi ziyaretçi profili yöntemiyle oluşturabilirsiniz. Bir hedef kitle belirleyerek ona müsait internet site ziyaretleri, kullanıcı cinsiyeti, eğitim, yaş ve gelir düzeyi benzer biçimde bilgileri çözümleme edebilirsiniz. Bu sayede sektöre ilişik doğru anahtar kelime seçimini daha müessir hale getirirsiniz.

3️⃣. Geniş Bir Anahtar Kelime Arama Ağı Oluşturun

Anahtar kelime tarzı ve analizinde ancak dar bir alanda inceleme yapmak tek başına başarı sağlamayabilir. Bunun için içerik pazarlaması yapacağınız ürün veya hizmet alanı için daha geniş ve terimsel ifadelere yönelebilirsiniz. Öncelikle kelime analizi yapacağınız alan veya ürünle alakalı en kapsamlı kelime grubunu girebilirsiniz. Daha sonrasında aynı aramayı daraltarak değişik bir çözümleme yöntemine geçebilirsiniz. Başlangıçta arattığınız anahtar kelime ile alakalı varyasyonları bularak analizi daha kapsamlı hale getirebilirsiniz.

4️⃣. Potansiyel Anahtar Kelimeleri Listenize Ekleyin

İçerik üreteceğiniz alana müsait anahtar kelime analizi yaparken ancak alakalı seçeneklere yönelmeyin. Öne çıkan anahtar kelimelerin yanı sıra aynı arama ile beraber çıkan potansiyel kelimeleri de listeye ekleyebilirsiniz. Potansiyel kelimeleri kullanarak yeni anahtar kelimeleri için fırsat yaratın. Daha sonrasında bu fırsatları içerik pazarlamasında müessir bir parça haline getirebilirsiniz.

5️⃣. Karışık İlerlemek Yerine Stratejik Adımlar Atın

Markanızı veya sitenizi kar elde edilebilir bir alana sevk etmek için adımları doğru atmanız gerekir. Bu nedenle anahtar kelime bulmak kadar onu çözümleme etmek önemlidir. Bu noktada klasik anahtar kelime seçimlerine ayrıca içerik pazarlamanızı belli adımlara oturtmanız gerekir. Bu sayede ürün, marka ve daha birçok şeyi kolayca etkileşimli hale getirebilirsiniz.

Author

admin

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Merhaba!

Lütfen sesli mesajınızda isteğinizi bize bildirin..
Kaydet, Dinle, Gönder!

Mikrofonunuza erişime izin verin

Sayfanın sol üst köşesinde ses kaydınızı alabilmemiz için erişime izin ver butonuna tıklamanız gerekmektedir..

Mikrofon hatası tespit edildi.

Lütfen kablo bağlantınızı veya sisteminizi kontrol edin.

Şimdi konuşun

00:00

Canvas not available.

Kaydı Sıfırla

Yeni bir kayıt başlatmak istediğinizden emin misiniz? Mevcut kaydınız silinecek.

Oops, something went wrong

Error occurred during uploading your audio. Please click the Retry button to try again.

Kaydınızı gönderin

Teşekkür ederim. Kaydınız bana ulaştı en kısa sürede döneceğim.