Genel

Dijital Pazarlamanın Önemi

Önümüzdeki aylarda, işletmeler dijital stratejilerine her zamankinden daha çok bağımlı olacaklar. Malum Korona Virüsü olayları gün geçtikçe artarken canlı etkinlikler, konferanslar, karşı karşıya tecim katiyen hale geldi. Bu da iş hayatını oldukca negatif etkiliyor. Bundan minimum zararla kurtulmak ve firmaların bu sürece dayanabilmesi için de dijital marketing her zamankinden daha çok ehemmiyet kazanıyor.

B2B şirketleri bilhassakurmak ve satın alan ilişkileri oluşturmak için senelik fuar ve sergilere güveniyorlar. Özellikle dijital olmayan endüstrilerde ve minik işletmelerde bu konum daha da zorlayıcı olacaktır. Yıllardır başlayan satın alan kazanma yöntemlerini tamamen değiştirmeleri dijital dünyaya süratli bir giriş yapmaları gerekecektir. Örneğin bu zamanda ağızdan ağıza(WOMM) denilen en geçerli, en kuvvetli marketing yönteminden bir netice gelmeyecektir. (Tabi bu yöntemi dijital dünyada kullanabilecekleri bir ajans ile çalışırlarsa konum değişir.)Daha büyük firmalar de ise konum birazcık daha değişik olsa da kayıplar tekrar büyük olacaktır. Örneğin iptal edilen etkinlikler nedeniyle kendilerini potansiyel olarak milyonları yitirme konumunda bulabilirler. Kaldı ki bu yılki hazırlıklara harcanan vakit ve harcamaları geri alamayacaklar, sadece bir ihtimal sigorta ve elastiki iptal politikaları onları birazcık rahatlatabilir, tekrar de oldukca ciddi bütçe kayıplarıyla yüz yüze olmaları kaçınılmaz olacaktır.

Korona Virüs Süresince Dijitaldeki İletişimin Önemi

Dijital Pazarlama’nın burada aleni bir kazanan olması muhtemeldir ve daha ilkin Facebook sayfası olmayanlar da dahil olmak suretiyle şirketlerin toplumsal marketing, içerik marketingSEO ve influencer liderliğindeki kampanyalara geçmeleri gerekecektir. Tabi burada dijital dünyaya ne kadar süratli adapte olduğunuz büyük ehemmiyet taşıyor. Normalde toplumsal medyayı kullanmayan ve müşterileriyle ancak karşı karşıya yazışma kuran bir B2B tedarikçisiyseniz bu zamanda elastikiyet gösterip süratli bir biçimde dijital dünyaya ahenk sağlamanız gerekmektedir. Bu da süratli bir biçimde internet ve toplumsal medya yayınlarını oluşturmanız anlamına geliyor. Yaşamakta olduğumuz bu sürecin gidişatına bakacak olursak yakın bir tarihte müşterilerinizin elini sıkarak onlarla karşı karşıya görüşemeyeceğinizi göz önünde bulundurmanız, buna nazaran önlemlerinizi almanız gerekiyor.

Satış ziyaretleri yada etkinliklerde değil, ofisle (hatta evle) sınırı olan olmak, pazarlamacıların dijital stratejiler geliştirmek için daha çok zamanları olduğu anlamına gelir. Bu, müşterilerinizin nerede çevrimiçi bulunabileceğini ve değişik yaklaşımların ve taktiklerin başarınızı iyi mi etkileyebileceğini araştırmak anlamına gelir.

Önümüzdeki bu sıkıntılı sürecin, ne kadar süreceğini bilmediğimiz toplumsal mesafe günlerini yaşarken, kaybedilen fırsatların yerini iyi mi alacaklarını düşünmeye hazır olmayan herhangi bir firma için telafisi nerede ise katiyen bir devre olacağı ne olursa olsun doğrudur.

İşletmeler dijital pazarlamaya geçişi stratejik olarak ele aldıkları sürece, bunun ancak acele konum planı rolü görmesi için bir niçin yoktur. Dünya sonucunda normale döndüğünde dijital marketing uzun vadeli kıymet sağlamaya devam edebilir ve elbet şirketleri gelecekteki herhangi bir sorunla başa çıkmak için de daha elastiki hale getirecektir.

Author

admin

Leave a comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Merhaba!

Lütfen sesli mesajınızda isteğinizi bize bildirin..
Kaydet, Dinle, Gönder!

Mikrofonunuza erişime izin verin

Sayfanın sol üst köşesinde ses kaydınızı alabilmemiz için erişime izin ver butonuna tıklamanız gerekmektedir..

Mikrofon hatası tespit edildi.

Lütfen kablo bağlantınızı veya sisteminizi kontrol edin.

Şimdi konuşun

00:00

Canvas not available.

Kaydı Sıfırla

Yeni bir kayıt başlatmak istediğinizden emin misiniz? Mevcut kaydınız silinecek.

Oops, something went wrong

Error occurred during uploading your audio. Please click the Retry button to try again.

Kaydınızı gönderin

Teşekkür ederim. Kaydınız bana ulaştı en kısa sürede döneceğim.